Wallpaper Dinding Dapur Saya

Wallpaper Dinding Dapur Saya

Wednesday 2 July 2014

Sandwich Telur Style YuYun

Sandwich Telur ini sangat mudah. Budak² sekolah rendah pun boleh buat, apatah lagi kita yang dah jadi mak budak...hoho... (Saya secara rasminya belum lagi menjadi mak budak! Fikir² memang sedih apabila Tuhan belum mengizinkan saya untuk bergelar ibu lagi. Saya kena redha.)

Ok. Tak mau cerita panjang. Mari kita buat sandwich telur sekarang.

Bahan²nya

♠ Sebuku roti (yang besar)
♠ 5 biji telur ayam
♠ Daun Salad-potong kecil²
♠ Mayonis
♠ Thousand Island
♠ Garam
♠ Serbuk Lada Sulah
♠ Serbuk Lada Hitam


Cara² Membuatnya

Rebus telur ayam sehingga masak. Apabila telur tersebut telah masak, sila kupas telur tersebut dan lenyek²kan ia seperti gambar di bawah. Campurkan telur tersebut dengan mayonis dan thousand island, lalu gaullah ia sehingga sebati. Masukkan juga sedikit garam, serbuk lada sulah dan serbuk lada hitam. Banyak mana silalah agak² ye!
Untuk roti pula, mula² sila buang tepi kulit roti tersebut. Kemudian, roti tersebut dipotong dua.
Sekarang, bolehlah anda bubuh telur tadi dan kapitkan dengan roti. Jangan lupa taruk daun salad yang telah dipotong² tadi. Nak sedap lagi, boleh taruk sos cili masa nak makan tu.

Siappppppppppppp!!!! Mari makan!!!!

No comments:

Post a Comment