Wallpaper Dinding Dapur Saya

Wallpaper Dinding Dapur Saya

Friday 25 November 2016

Jus Buah Naga

Hai..selamat petang!

Kat luar tu mendung je... sambil tunggu time nak balik dari kerja kejap lagi, teringin pulak mengupdate blog masakan saya yang tak seberapa ni.

Hari ni saya nak abadikan resipi jus naga yang biasa saya buat di sini.

Ada 2 versi, iaitu versi Jus Naga yang sehat tanpa gula dan versi Jus Naga menggunakan sirap..

1) Jus Buah Naga (Tanpa Gula)

Bahan²nya :
  • 1 biji buah naga
  • 1 biji epal merah
  • 5 ke 6 helai daun Stevia (atau lebih...ikutlah nak manis macamana)
  • Air secukupnya (buatlah dalam 1 setengah mug tu)
Cara²nya :

Blend sebati ke semua bahan di atas dan anda akan dapat menikmati jus naga yang agak pekat! Pemanis adalah daripada daun stevia itu sendiri, so tak perlu bubuh gula...


2) Jus Buah Naga (Dengan Sirap)

Bahan²nya :
  • 1 biji buah naga
  • 1 biji buah oren/grapefruit
  • 5 sudu besar gula perang organik
  • Kordial sirap secukupnya (tuang agak² je)
  • Air 1 mug
Cara²nya :

Blend sebati ke semua bahan di atas. Tuang ke dalam jug dan tambahkan lagi air (ikutlah nak banyak mana...sampai penuh satu jug tu ke...) Suai rasakan manisnya..kalau kurang manis boleh tambahkan lagi gula perang organik ataupun sirap.


No comments:

Post a Comment